معافیت عراق از تحریم انرژی ایران

اخبار تماشایی
منتشر شده در 02 خرداد 1398

شبکه سی‌ان‌بی‌سی به نقل از یک مقام وزارت امورخارجه آمریکا گزارش داد که واشنگتن یک معافیت دیگر از تحریم‌های ایران برای عراق در نظر گرفته است.


یک مقام وزارت امورخارجه آمریکا گفته است که دولت ترامپ قصد دارد عراق را برای یک دوره 90 روزه دیگر از تحریم‌های واشنگتن علیه ایران مستثنی کند تا بغداد بتواند به خرید انرژی از تهران ادامه دهد.


دولت آمریکا پیش از این در ماه دسامبر پس از آنکه تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند برای چند کشور معافیت‌هایی را در نظر گرفت که صبح روز 19 مارس 2019 پایان می‌یابد. بر اساس این معافیت‌ها عراق توانست به خرید برق و گاز از ایران ادامه دهد. این در حالی است که واشنگتن تلاش می‌کند سیاست خود مبنی بر اعمال فشار حداکثری بر ایران را دنبال کند.


این مقام وزارت امورخارجه آمریکا تصریح کرد: اگرچه هدف از این معافیت این است که عراق بتواند نیازهای خود در حوزه انرژی را تامین کند ما به رایزنی با شرکایمان در عراق درباره تحریم‌های خود علیه ایران ادامه خواهیم داد.


بنابر این گزارش عراق باوجود اینکه دومین تولید کننده نفت اوپک به شمار می‌آید برای تامین نیاز خود به گاز طبیعی به ایران وابسته است و تا 45 درصد از برق خود را نیز از جمهوری اسلامی خریداری می‌کند.

دیدگاه کاربران
<