پرچم‌دار دوربین‌های سینمایی سری EOS کانن معرفی شد

سیگنال
منتشر شده در 07 خرداد 1397

پرچم‌دار دوربین‌های سینمایی سری EOS کانن معرفی شد


کانن دقایقی پیش در خلال برگزاری نمایشگاه IFA 2017 از پرچم‌دار دوربین‌های سینمایی سری EOS خود تحت نام EOS C700 پرده‌برداری کرد. مسلما درباره یک دوربین 38000 دلاری می‌توان ساعت‌ها صحبت کرد ولی در این مطلب قصد داریم به صورت اجمالی نگاهی به ویژگی‌های برجسته این دوربین فیلم‌برداری حرفه‌ای بیاندازیم.


اگر به خاطر داشته باشید این کمپانی هفته گذشته از دوربین 5D Mark IV رونمایی کرد. یکی از ویژگی‌های درخور توجه پرچم‌دار دوربین‌های DSLR کانن بدون شک به برخورداری از فوکوس Duak Pixel CMOS مربوط می‌شود که به طور اختصاصی توسط خود این کمپانی توسعه یافته است. حال کانن پای این فناوری را به جدیدترین دوربین فیلم‌برداری سینمایی خود باز کرده است و از این رو می‌توان فوکوس خودکار بسیار سریع‌تری را تویسط EOS C700 تجربه کرد. این دوربین برجسته از داینامیک رنج 15 استاپ بهره می‌برد که امکان به تصویر کشیدن گستره نوری وسیعی را فراهم آورده است.



کانن به سبک دوربین‌های ARRI طراحی بدنه ماژولار را برای این دوربین خود برگزیده است تا امکان کاستن و افزودن لوازم جانبی مکمل به EOS C700 مهیا باشد. علاوه بر این٬ دوربین گرانقیمت و حرفه‌ای این غول ژاپنی از منظره‌یاب داخلی 0.7 اینچی از نوع OLED سود می‌برد که رزولوشنی معادل 1080p را ارائه می‌دهد و همچنین از حالت تصویربرداری HDR نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد. نمایشگر این دوربین نیز به همراه 6 دکمه مختلف در بخش کناری بدنه تعبیه شده است که از طریق آن‌ها می‌توان تنظیمات شاتر٬ ایزو٬ رنگ٬ دیافراگم٬ تراز سفیدی و فیلم‌برداری اسلو-موشن را تحت کنترل درآورد. ضمنا با بهره‌گیری از یک ریموت بی‌سیم می‌توان بسیاری از این فرمان‌ها را از راه دور و بدون نیاز به لمس مستقیم دوربین انجام داد.



حال با یکدیگر نگاهی به قابلیت‌های فیلم‌برداری این دوربین بیاندازیم. EOS C700 قادر است در فرمت RAW با حداکثر رزولوشن 4K و با سرعت 120 فریم بر ثانیه تصویربرداری کند که در نوع خود خارق‌العاده است. همچنین می‌توان با ویدئوهای 2K RAW و ProRes 4K را به ترتیب با سرعت‌های 240 و 60 فریم بر ثانیه رکورد کرد. برای ذخیره‌سازی ویدئوها نیز امکان بهره‌گیری از رکوردر Codex CDX-36150 کانن با ظرفیت 2 ترابایت وجود دارد. اگر به استفاده از این رکوردر جانبی علاقه‌مند نبودید و یا نیار به فضای بیشتر برای ذخیره کردن محتوای تصویری تولید شده توسط EOS C700 دارید می‌توانید به لطف وجود درگاه کارت حافظه CFast فیلم‌هایی با رزولوشن XF-AVC 4K را به طور مسقیم بر روی این کارت‌های حافظه آرشیو کنید.


دوربین سینمایی EOS C700 از Log 2 و Log 3 پشتیبانی کامل خواهد کرد و بستر لازم برای بهره‌گیری از تمام داینامیک رنج سطح حسگر را فراهم می‌آورد. به همراه این دوربین یک فیلتر ND مکانیکی 5 استاپ نیز وجود دارد که با لنزهای آنامورفیک سازگار است.

دیدگاه کاربران
<