کوه خواری در روز روشن و حکمی که اجرا نمی شود!

مستند ساز
منتشر شده در 15 آبان 1397

کوه خواری در روز روشن و امر ولی فقیه که اجرا نمی شود!


از تهران به سمت لواسان که حرکت میکنیم، با جاده ای زیبا روبرو می شویم که چشم نواز است. پس از میدان اصلی که جاده به سمت لواسان سرازیر می شود، اولین بیلبوردی که دیده می شود، جمله ای از رهبر معظم انقلاب است که می گوید:


گفتنی را گفتم، زمین خواری و کوه خواری تاسف آور و رنج آور است. سیستم قضایی زمین خواران را تعقیب کند.


اینکه در میان تمام نکاتی که رهبر انقلاب در حوزه های مختلف بیان داشته اند، جمله ای در خصوص زمین خواری در مسیر نصب شده باشد، ممکن است اتفاقی باشد اما با ادامه مسیر دومین بیلبورد نمایان می شود که مجددا هشداری از سوی رهبر انقلاب در خصوص زمین خواری و کوه خواری است:


زمین خواری و کوه خواری رنج آور و تاسف بار است! باید افراد سوء استفاده کننده بی هیچ اغماضی مورد تعقیب قضایی قرار گیرند.


تاکید دوباره بر منفور بودن زمین خواری و کوه خواری نشان از اهمیت مبارزه با این پدیده برای کشور و نظام اسلامی دارد. اما متاسفانه در ادامه مسیر، شاهد ساخت و سازهایی در حریم رودخانه و روی کوه های اطراف جاده هستیم که طبعا نمی توانند مسیرهای قانونی لازم را برای ساخته شدن طی کرده باشند.


کمی جلوتر به خروجی روستای آهار میرسیم و همین که وارد جاده شده و کمی جلو می رویم، با صحنه ای عجیب و ناراحت کننده مواجه می شویم:


کوهی که کنده شده و ویلایی که به جایش ساخته شده!


مسئولان محلی می گویند که سال 1384 برای ساخت چنین ویلای غول آسایی مجوز قانونی دریافت شده، بدون آنکه بگویند کدام عقل و منطق و کدام قانون می تواند مجوز تخریب منابع طبیعی کشور را توجیه کند؟


آیا حتی در صورت صدور مجوز، نباید مسئولی که مجوز تخریب کوه را صادر کرده، در مقابل قانون پاسخگو باشد؟!


در سال 1394 به دستور رهبر انقلاب ساخت و سازهایی که در حریم رود دره کن قرار داشت، با حکم قضایی و توسط شهرداری تخریب شد. شهرداری فشم اما، در زمینه این ساخت و سازهای غیرقانونی پاسخگو نیست.


سوال اصلی این است که چرا با متخلفان زمین خوار و کوه خوار طبق قانون برخورد نمی شود؟ مسئولان محیط زیست، منابع طبیعی، وزارت کشور و قضایی، چه حجتی بالاتر از امر ولی فقیه و قانون اساسی برای برخورد با تخریب کنندگان منابع طبیعی کشور لازم دارند؟

دیدگاه کاربران
بهترین ها -

جلل خالق جلل خالق جلل خالق ماشاالله

صبا -

هنوزم هیچ برخوردی نکردن خیلی جالبه

تاینی موویز -

🤔🤔🤔🤔

پسر استقلالی -

کوه خواری🤣🤣🤣🤣🤣🤣

پسر استقلالی -

چه خبرتوووووووووووونه

ترنج -

این ویلاست یا قصرههههه

تک نیوز -

یارو چی شاخته لعنتی یه پا کاخ سعد آباد ساخته

<