تصاویر بی نظیر از پارک ملی یلوستون با کیفیت 8k

وب گرد
منتشر شده در 31 فروردین 1398

پارک ملی یلواستون ( Yellowstone National Park) یک پارک ملی واقع در ایالات متحده آمریکا و ایالت‌های وایومینگ مونتانا و آیداهو است. این پارک در 1 مارس 1872 به وسیله کنگره ایالات متحده آمریکا[1] و به عنوان یک پارک ملی در ایالت وایومینگ بنا نهاده شد و سپس به ایالت‌های مونتانا و آیداهو گسترش یافت. این پارک نخستین پارک ملی جهان محسوب می‌گردد و شهرتش را مدیون حیات وحش و ویژگی‌های انرژی زمین‌گرمایی خود و به‌خصوص جلوه محبوب آن آبفشان الد فیتفول است.[2] این پارک ملی دارای اکوسیستمهای متنوعی است ولی جنگل‌های کوهستانی اکوسیستم غالب را شکل می‌دهد.


در زیر منطقه آرام پارک ملی یلوستون در آمریکا مخزن عظیمی از گدازه‌های آتشفشانی قرار دارد. دلیل وجود آبفشان‌ها و چشمه‌های جوشان آب گرم که مشخصه اصلی این منطقه است.


بومیان آمریکا بیش از 11٬000 سال پیش در منطقه یلوستون زندگی می‌کردند. این منطقه در اوایل سده 19 میلادی در جریان سفرهای لویس و کلارک کشف شد گذشته از این مردان کوهستان (mountain men) در میانه سده 19 بازدیدهایی را از منطقه داشتند ولی سازماندهی یلوستون تا دهه 1860 عملی نشد. بعد از تاسیس پارک مسئولیت نگهداری از آن به ارتش ایالات متحده آمریکا سپرده شد مدیریت پارک تا سال 1917 در اختیار ارتش باقی‌ماند و در آن سال به سازمان تازه تاسیس پارک‌های ملی منتقل گردید. صدها بنا در این منطقه ساخته شدند که به‌واسطه اهمیت تاریخی یا معماری مورد حفاظت قرار دارند همچنین محققین بیش از 1٬000 محدوده باستانی را در محدوده پارک کشف کرده و مورد مطالعه قرار داده‌اند.

دیدگاه کاربران