بازیهای فایتینگ یا همان مبارزهای خودمان ، یکی از قدیمیترین ستونهای بازیهای ویدیویی هستند که سالهاست با شکل و شمایل مختلف منتشر میشوند. از Mortal Kombatهای خشن و خونین گرفته تا Tekken و Street Fighter که پر از عناصر ژاپنیپسند هستند. اما مسئلهای که در تمامی بازیهای مبارزهای صادق است، پیشرفت بسیار کند آنها محسوب میشود. بله، اصل بازیهای مبارزهای این است که دو کاراکتر را انتخاب کنیم و با تمام وجود به جان هم بیوفتیم. اما محتوای همه این بازیها به گونهای بودند که خیلی زود برای بازیکنانی که به صورت حرفهای این سبک آثار را دنبال نمیکردند بوی تکرار میگرفت.