گیم پلی بازی RESIDENT EVIL 7 - قسمت 4

گیم باکس
منتشر شده در 16 خرداد 1397

گیم پلی بازی RESIDENT EVIL 7 - قسمت 4


در این قسمت از گیم باکس شمارو با گیم پلی بازی RESIDENT EVIL 7 آشنا می کنیم که بسیار جالب و دیدنی است این


با تاریخچه این بازی آشنا شوید


RESIDENT EVIL را می توان یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین عناوین در صنعت بازی نامید. محبوبیت این سری به قدری است که تاکنون ده‌ها عنوان بازی رایانه‌ای، فیلم سینمایی و انیمیشنی، کتاب و رمان، موسیقی و بسیاری محصولات دیگر تحت نام RESIDENT EVIL منتشر شده است. حال با توجه به جنین محبوبیتی قصد داریم در این مقاله نگاهی به تاریخچه ی سری RESIDENT EVIL از گذشته تا به امروز داشته باشیم.


عده ی بسیاری هستند که پدر بازی های ژانر وحشت را “Alone in The Dark” می نامند. عنوانی که اولین قسمت آن در سال 1992 منتشر شد و انقلابی در این سبک به وجود آورد ، ولی اگر به چند سال قبل برگردیم در سال 1989 شرکت کپکام که در آن آوازه ی کم تری داشت قبل از تولد سری RESIDENT EVIL عنوانی برگرفته از یک فیلم ترسناک ژاپنی با نام “Sweet Home” را برای کنسول ژاپنی NES عرضه کرد که ایده های جالبی را در خود داشت. در این عنوان در سبک RPG/survival horror بازیباز در یک عمارت وحشت زده قرار می گرفت که مجبور بود برای زنده ماندن با هیولاهای مختلفی که قبلا نظیر آن در دیگر بازی ها مشاهده نشده بود مبارزه کند. این بازی موفقیت خوبی را برای کپکام به ارمغان آورد ، ولی نکته ی منفی ان در این بود که هیچ گاه خارج از کشور ژاپن عرضه نشد.


سال 1995 بود که سونی از کنسول جدید خود با نام Playstation رونمایی کرد و ویژگی هایی از جمله پشتیبانی از cd باعث شده بود که این کنسول برتری مطلقی نسبت به دیگر پلتفرم های آن زمان داشته باشد. اما با تمامی این موارد اوضاع برای Playstation آن چنان که باید بر وفق مراد نبود و سونی به شدت به عناوینی احتیاج داشت که نام این کنسول را بیش از بیش بر سر زبان ها بیندازد و در این حین بود که شرکت کپکام فرشته ی نجاتی برای سونی لقب گرفت. این شرکت که ایده های بلندپروازنه تری را در سر می پروراند تصمیم به بازسازی عنوان “Sweet Home” اما در سبکی کاملا متفاوت نسبت به این عنوان گرفت. اوضاع مالی شرکت کپکام در آن زمان بسیار ناجور بود و چند قدمی نیز تا مرز ورشکستی فاصله ای نداشت. به همین علت کپکام تمامی پول هایی که از فروش عناوین Street Fighter, Darkstalkers و Megaman به دست آورده بود ، برای تولد یک فرنچاینز جدید هزینه کرد ، آِیا مسیولان شرکت کپکام که ورشکستگی را در جلوی چشمان خود می دیدند دیوانه شده بودند یا می دانستند که این ریسک بزرگ نتیجه خواهد داد ؟


به همین علت کپکام برای خلق این عنوان جدید ( که البته خود مسیولان این شرکت هم در آن زمان نمی دانستند که باید در چه سبکی باشد ! ) فرد با استعدادی با نام Shinji Mikami ( شینجی میکامی ) را برای ساخت این پروژه استخدام کرد و میکامی با 40 نفر بار سنگینی را بر روی شانه های خود حمل می کردند. علاقه مندی میکامی به فیلم های ترسناک زامبی گونه جورج رومرو و همچنین رمان های ترسناک علمی تخیلی باعث شده بود که میکامی از همان زمانی که پا به صنعت بازی سازی گذاشت ایده ی ساخت یک بازی در چنین سبکی را در سر داشته باشد و حال این بهترین فرصت برای میکامی بود تا استعداد خود را در خلق چنین بازی نشان دهد. سرانجام با تلاش ها و زحمات شبانه روزی تیم سازنده و به خصوص شینجی میکامی عنوانی در سبک سورویوال هارور با نام “Biohazard” متولد شد و سرآغازی برای آغاز ساخت و فروش ده‌ها عنوان بازی رایانه‌ای، فیلم سینمایی و انیمیشنی، کتاب و رمان، موسیقی و بسیاری محصولات دیگر لقب گرفت.

دیدگاه کاربران