بدون هیچ شک و تردیدی دنیای خلق شده توسط نویسنده چیره دست فانتزی، جی. آر. آر. تالکین، یعنی سرزمین میانه و به طور کلی جهان آینور و سایر محیطهای آن، یکی از مستعدترین زمینهها برای ساخت بازی است که در طی این سالها به جز یکی دو عنوان، از پتانسیل بالای آن استفاده نشده است. در سال 2014 استودیو Monolith ثابت کرد که بدون نیاز به اقتباس مو به مو از روی کتابها و فقط با استفاده از محیط و موجودات این سری، میتوان عنوانی فوقالعاده با توجه به این سری تولید کرد و با عرضه Middle-Earth: Shadow of Mordor بار دیگر نام سرزمین میانه را بر سر زبانها انداخت. این بازی با موفقیت بسیار بالای خود، ثابت کرد که ...