شاید Ryse جز بازیهایی باشد که چشمهای زیادی سالها انتظارش را کشیدند و البته از پایان کار آن ناامید شدند. سرنوشت این بازی و نتیجه آن چندان چنگی به دل نزد و خیلیها از آن ناراضی بودند. چندین سال از اولین معرفی بازی توسط استودیو کرایتک میگذشت و ابتدا پروژه Codname: Kingdome نام داشت. هدف اصلی آنها عرضه یک بازی بزرگسالانه برای کینکت و کنسول ایکسباکس 360 بود. اما پس از سکوت چند ساله و انتشار اخبار بسیار ناچیز، کرایتک کینکت و ایکسباکس 360 را کنار گذاشت و این بازی را به عنوان یک بازی انحصاری و با هدف نمایش قدرت گرافیکی خیره کننده برای کنسول نسل بعدی کمپانی مایکروسافت یعنی ایکسباکس وان معرفی کرد و Ryse: Son of Rome نام گرفت.