گیم پلی بازی RESIDENT EVIL 7 - قسمت 9
در باره بازی:
عملاً تا بدین لحظه در این نسل (هشتم) شاهد عنوان خیلی خاصی در سبک وحشت بقا نبودیم، نسل قبل (هفتم) نیز نسبتاً مشابه نسل فعلی بود با این تفاوت که شاهد تعداد انگشت شماری از عناوین سبک «ترس و بقا» که انصافاً بازی باز را می ترساند، بودیم. نسل ششم نیز به مراتب بهتر از نسل هفتم بود و برای مخاطبان، آن زمان عناوین زیادی به بازار راه یافتند که به کابوس شبانه ی بازی بازان تبدیل شدند. اما در زمان کنسول افسانه ای «پلی استیشن 1» (Play Station 1)، اولین کنسول از خانواده ی «پلی استیشن»، قضیه فرق می کرد. چه عناوینی که در آن زمان عرضه نشدند! همگی نسبت به هم ترسناک تر بودند و واقعاً آن چیزی بودند که اکنون بازی بازان زیادی آرزویش را دارند. به خصوص نسخه های کلاسیک خانواده ی «Resident Evil» که در آن زمان غوغا به پا کردند. نسل به نسل با این سری همراه بودیم که متاسفانه در نسل هفتم کنسول ها، دیگر «Resident Evil»، «Resident Evil» همیشگی نبود. دیگر آن «Resident Evilی» نبود که تک تک لحظه هایش غنی از صحنه های ترسناک و نفس گیر باشد! در نسل هفتم دو عنوان شماره دار و چندین عنوان فرعی دیگر از این سری عرضه یافتند که متاسفانه هیچ کدام به مانند نسخه های کلاسیک سری و یا نسخه ی چهارم سری مذکور نبودند. گویی با رفتن «شینجی میکامی» (Shinji Mikami)، خالق مجموعه ی «Resident Evil»، این سری یک باره از عروج به سقوط (!) رسید. چه می شد کرد؟ کار از کار گذشه بود. همچنین با آغاز نسل هشتم کنسول ها، دیگر شاهد عرضه ی نسخه های پیاپی از این سری نبودیم. تنها یک عنوان فرعی و اکنون نیز یک نسخه ی شماره دار اصلی. هفتمین نسخه ی اصلی این سری تحت عنوان «Resident Evil 7: Biohazard» منتشر شد و باید بگویم امیدهای تمام بازیبازان و منتقدان دنیا بیهوده نبود. این نسخه دیگر با حذف المان های اصلی گذشته و ریشه ای این سری ساخته نشده است. «کپکام» (CapCom)، ناشر و سازنده ی این نسخه، پس از گذشت چندین سال بالاخره با ایده ی زیبا و بسیار منطقی بازگشته است تا این سری را دوباره به دوران محبوبیتش باز گرداند. اما حال سئوالی که پیش می آید این است که آیا جدیدترین نسخه این سری توانسته است آنطور که طرفداران می خواهند باشد؟ آیا همانند گذشته می تواند باری دیگر بازی بازان را تا مغز استخوان بترساند؟ آیا یک عنوان فاخر با فضایی کاملاً مناسب با این سری است؟ این سوال ها و خیلی سوال دیگر هدف اصلی ما از نوشتن
«Resident Evil 7 Biohazard» در «E3» امسال با نمایشی چند دقیقه ای به طور رسمی معرفی شد. در همان نگاه اول، بازی شباهت بسیار زیادی به عنوان لغو شده ی «سایلنت هیل» یا همان دموی «P.T» داشت، به گونهای که جمعی از طرفداران حاضر در سالن کنفرانس، تصور میکردند عنوان جدید کوجیما است. کلبه ای مخروبه با محیط بسیار تاریک و ترسناک، صداگذاری اظطراب برانگیز و گیم پلی بسیار جذاب، همه و همه نوید یک عنوان خوب را میدادند. سرانجام لحظه ی موعود فرا رسید! کلمه «VII» به رنگ نارنجی بر صفحه ی نمایش نقش بست و سپس نام درخشان « Resident Evil» نیز پدیدار شد. کلمه ی «Biohazard» که نام بازی در ژاپن محسوب می شود نیز در ادامه ی اسم بازی نمایان شد که حرکت بسیار جالبی از سوی سازندگان تلقی می شد. توضیح منطقی ای در این باره نیست، اما گذشته از این، خوانده شدن این اسم در بازی بسیار زیبا است و مثل همیشه مو های تن مخاطب را سیخ می کند. حال در ادامه قصد داریم ببینیم «Resident Evil» جدید که برای اولین بار یک فرد غربی وظیفه ی نویسندگی بازی را بر عهده گرفته است و گیم پلی آن نیز به طور کلی تغییر یافته، چگونه عمل کرده است. پس در ادامه با ما همراه باشید که می خواهیم به نقد و بررسی Resident Evil 7 Biohazard بپردازیم.