قسمت 14 بولین و مجاور در کامسول (Boolean and Adjacent)-(دوبله فارسی)

آموزش comsol
منتشر شده در 13 اردیبهشت 1399

وقتی که شما شبیه‌سازی‌تان را برپا می‌کنید می‌توانید از انتخاب‌ها (Definitions) برای ارائه‌ی قسمت‌های مختلف هندسه استفاده نمایید. این می‌تواند برای بسیاری موارد مثل زمانی که شما مواد را اختصاص می‌دهید شرایط مرزی را اعمال می‌کنید مش را اختصاصی می‌کنید و موارد بیشتر مفید باشد.


در نرم‌افزار کامسول مالتی فیزیک با استفاده از انتخاب‌های Boolean و Adjacent شما می‌توانید گروه‌های واحدهای هندسی ایجاد نمایید و این گروه‌ها به صورت خودکار زمانی که شما مدل هندسی‌تان را تغییر می‌دهید به روز رسانی می‌شوند. همه‌ی انتخاب‌هایی که در پایین ذکر می‌شوند از انتخاب‌های تعریف شده‌ی پیشین به عنوان ورودی استفاده می‌کنند.


انتخاب‌های Boolean شامل:


  • انتخاب مکمل (Complement Selection) – انتخاب‌هایی که معکوس یک یا بیش از یک انتخاب می‌باشند ایجاد می‌کند.
  • انتخاب تفاضل (Difference Selection) – انتخاب‌هایی از واحدهای هندسی ایجاد می‌کند که که در یک انتخاب‌اند نه در دیگری
  • انتخاب اتصال (Union Selection) – دو یا بیش از دو انتخاب را با هم ترکیب می‌کند و آن را به یک انتخاب تبدیل می‌نماید.
  • انتخاب تقاطع (Intersection) – انتخاب‌هایی از واحدهای هندسی ایجاد می‌کند که نقطه‌ی مشترک تمام انتخاب‌های ورودی می‌باشد.

اگر شما می‌خواهید انتخاب‌هایی از واحدهای هندسی ایجاد نمایید که با دیگر انتخاب‌ها در تماس‌اند از انتخاب‌های Adjacent استفاده نمایید. شما همچنین امکان انتخاب واحدهای داخلی یا خارجی را با استفاده از این نوع انتخاب دارید.

دیدگاه کاربران