کم و بیش با استودیو «اسپایدرز» (Spiders) آشنا هستیم و میدانیم معمولا عادت ندارند بازیهای خارقالعاده و کم نقصی را ارائه دهند. اگر نگاهی به بازیهای قبلی این استودیو مانند Of Orcs and Men و Bound by Flame داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که اگرچه این عناوین نقاط قوتی داشتهاند؛ اما با مشکلات فنی زیادی روبرو شدهاند که بیشتر آن احتمالا مربوط به بودجه پایین سازندگان است. بازیهای اسپایدرز معمولا دارای هسته و اساس قدرتمند و قابل درکی نیستند و این همان موضوعی است که بازی The Technomancer نیز با آن دست و پنجه نرم میکند.