هاست چیست؟ خرید هاست و دامنه

مینا منفرد
منتشر شده در 27 آذر 1397

هاست یا میزبانی وب به فضایی گفته می شود که در اینترنت در اختیار شما قرار داده می شود تا اطلاعات وب سایت خود را در آن ذخیره نمایید. اگر قصد راه اندازی وب سایت برای کسب و کار خود دارید ابتدا باید اقدام به خرید هاست و دامنه خود کنید و سپس وب سایت خود را بر روی آن راه اندازی کنید. پس ابتدا خرید دامنه خود را انجام دهید و سپس اقدام به خرید هاست کنید.


web hosting یکی از مهمترین گام ها در ایجاد و راه اندازی وب سایت شما میباشد زیرا همانطور که در بالا اشاره شدشما به عنوان یک کاربر باید اطلاعات خود را در Host خود برای بازدید کنندگان به اشتراک بگذارید.


https://digiato.com/promoted/979350/


در اینجا به معرفی سه نوع هاستینگ متداول میپردازیم:


  1. هاست اشتراکی (Shared Hosting): در توضیح بسیار ساده از هاست اشتراکی میتوانیم بگوییم همانند یک ساختمان مسکونی چند طبقه میباشد که تمام ساکنین از اقلامی مانند آسانسور راه پله و درب ورودی بصورت مشترک استفاده می کنند. در هاست اشتراکی تمامی سخت افزار ها و نرم افزار ها بصورت مشترک بین چند کاربر بهاشتراک گذاشته می شود.
  2. هاست مجازی (VPS HOSTING): VPS مخفف واژه Virtual Private Servers می باشد که در توضیح آن میتوانیم بگوییم همانند خانه های آپارتمانی داخل شهر می باشد که در چهارچوب خانه خود بر روی همه چیز کنترل دارید اما خیابان ها فضای سبز و پیاده رو ها بین تمام خانه های شهر به اشتراک گذاشته شده است. در واقع در سرور مجازی شما بصورت مجازی نرم افزار هاو سخت افزار ها رادر اختیر دارید اما میتوانید برنامه های دلخواه خود را نیز نصب کنید.
  3. هاست اختصاصی (Dedicated Hosting): در این نوع میزبانی وب تصور کنید شما خانه شخصی خود را با تمامی امکانات بصورت اختصاصی دارید. در این حالت شما بصورت حقیقی نرم افزار ها و سخت افزار ها را در اختیار دارید.

میزبانی خود را به شرکتی بسپارید که تمام قوانین و حقوق مالکیت سرویس ها و خدماتی که ارائه می دهد را با صراحت تشریح کند.

دیدگاه کاربران