هر شروعی پایانی دارد. آغاز یک ماجراجویی در جزیرهای اسرارآمیز نیز با پرواز بر فراز نیویورکی تخریب شده پایان یافت. سه گانه Crysis با تمام پستی و بلندیهایش به اتمام رسید. اما آیا این فرنچایز سزاوار تمجید و به یاد ماندن است یا تا چندی دیگر به صفحه خاطرات گیمرها خواهد پیوست؟
2 سال بعد از اینکه Crytek همگان را با Farcry شگفتزده کرد برای اولین بار در GDC 06 پرده از عنوان بعدی خود برداشت. عنوانی که باز هم از نظر جلوههای گرافیکی همگان را مات و مبهوت ساخته بود. IP جدید Crysis برای اولین بار رونمایی شد و شاید کسی فکرش را هم نمیکرد در زمانی که هیاهوی کنسولهای نسل جدید و توانایی فنیشان نقل همه محافل بود این توسعه دهنده اختصاصی PC یعنی Crytek باشد که بار دیگر قدرتنمایی کند. پس از عرضه Crysis این بازی نه تنها از نقطه نظر گرافیکی یک موفقیت عظیم به شمار میرفت بلکه در مجموع یکی از بهترین و خوشساختترین شوترها تا آن زمان به حساب میآمد. یک سندباکس شوتر با محیطهایی بسیار بزرگ و آزاد برای گردش با اکوسیستمی پویا که تقریبا معادل یک بازی Open World بود. اما این پایان کار Crytek نبود. در سال 2009 بود که Crytek عنوان کرد Crysis2 این بار نه تنها برای کامپیوترهای شخصی بلکه برای کنسولها نیز عرضه خواهد شد که کمی تعجب برانگیز بود زیرا از زمان عرضه Crysis همیشه این شک و شبهه وجود داشت که آیا کنسولهای نسل هفتم قادر به اجرای Crysis هستند یا خیر!؟ با تمام این اوصاف Crysis2 در سال 2010 ساخته و عرضه گشت و با وجود کمی مشکلات توانست رضایت اکثر طرفداران سبک شوتر را فراهم کند. حال بعد از تقریبا 3 سال Crytek بار دیگر و برای آخرین بار قصد آزمودن سختافزار کنسول های این نسل را دارد تا باز هم مرزهای گرافیک تکنیکی را به جلو براند و باید گفت در انجام این کار بار دیگر موفق بوده است.