آموزش اعمال باد به پرده در 3dmax

سیگنال
منتشر شده در 31 مرداد 1397

در این سری از آموزش های تری دی مکس ویری، میخواهیم باد خوردن به پرده های اتاق و حرکت آنها را به صورت کاملا واقعی شبیه سازی کنیم که کاملا نرم و هموار به نظر برسند.


همان طور که میدانید، اولین گام در انیمیشن سازی ، زمان بندی است و باید تصمیم بگیرید که انیمیشن شما چند ثانیه است و چند فریم دارد و …


نحوه کار به این صورت هست که ابتدا تمام آبجکت های اضافه را Hidden میکنیم و فقط دیوارها را نگاه میداریم.به نمای Top رفته و یک plan که برای پرده ها میسازیم.آن را به Editable poly تبدیل کرده و یک مودیفایر Cloth به آن اعمال میکنیم.


برای شبیه سازی وزش باد در تری دی مکس، کافی است از منوی Forces گزینه Wind را انتخاب و یک Wind را در پشت پرده قرار دهید. و جهت حرکت باد را تعیین کنید. یادتان باشد که حتما در قسمت پارامترهای مودیفایر Cloth ، گزینه cloth forces را انتخاب و Wind را انتخاب کنید تا باد به پرده ها اعمال شود.سپس گزینه شبیه سازی Simulation را بزنید.سپس تری دی مکس، طبق پارامترهایی که برای گزینه باد، وارد کردید، در هر فریم، پرده ها را حرکت میدهد.


اصول کلی کار دقیقا به همین صورت است.فقط باید در بعضی قسمت ها ، کار را به طور دستی ویرایش کنید. در اینجا یک فیلم آماده کردم که میتوانید به عنوان یک پروژه عملی آن را گام به گام انجام دهید.از این آموزش میتوانید برای رندرهای داخلی یا خارجی استفاده کنید.

دیدگاه کاربران