سلام.
این نتیجه گیری اصلا اصولی نیست و بسیار ساده و سطحی نتیجه گیری شده .
قطعا یک دلیل باعث انتخاب رنگ پوشاک و .. نمیشده.
و بحث دیگه اینکه با وجود این همه مساجد بزرگ و فراوان در تمامی نقاط پهناور کشور چطور میتوانند آدم های بسیار زیادی با نژاد های محتلف اعم از ترک و فارس و عرب و ... یک شکل باشند؟؟؟!!!
یا با چشمانی آبی که جزو کمیاب ترین رنگ چشم در جهان است؟؟؟!!!
و بعد نتیجه گیری بسیار غلط تر اینکه اسلام هیچ تاثیری بر هنر ایرانیان نگذاشته و یا اصلا هنراسلامی نداریم؟؟!!!
تمام هنر های ایرانی اعم از معماری و رنگ و ... با مفاهیم معنوی و اسلامی آمیخته شده .
حتی پیچ های مارپیچی خطوط در تذهیب و نگارگری.
یا طرح هایی مانند شمسه و نقوش متقارن.
یا خط کوفی و ثلث که با اون احادیث و روایات رو میخوندن
ایران مهد هنر و زیبایی هستش که با تاثیر از آموزه های اسلامی یک هنر و زیبایی بسیار کامل رو دربرگرفته
سلام. این نتیجه گیری اصلا اصولی نیست و بسیار ساده و سطحی نتیجه گیری شده . قطعا یک دلیل باعث انتخاب رنگ پوشاک و .. نمیشده. و بحث دیگه اینکه با وجود این همه مساجد بزرگ و فراوان در تمامی نقاط پهناور کشور چطور میتوانند آدم های بسیار زیادی با نژاد های محتلف اعم از ترک و فارس و عرب و ... یک شکل باشند؟؟؟!!! یا با چشمانی آبی که جزو کمیاب ترین رنگ چشم در جهان است؟؟؟!!! و بعد نتیجه گیری بسیار غلط تر اینکه اسلام هیچ تاثیری بر هنر ایرانیان نگذاشته و یا اصلا هنراسلامی نداریم؟؟!!! تمام هنر های ایرانی اعم از معماری و رنگ و ... با مفاهیم معنوی و اسلامی آمیخته شده . حتی پیچ های مارپیچی خطوط در تذهیب و نگارگری. یا طرح هایی مانند شمسه و نقوش متقارن. یا خط کوفی و ثلث که با اون احادیث و روایات رو میخوندن ایران مهد هنر و زیبایی هستش که با تاثیر از آموزه های اسلامی یک هنر و زیبایی بسیار کامل رو دربرگرفته