معرفی بازی جدید نینتدو به نام Crossing Souls

گیم باکس
منتشر شده در 08 مرداد 1397

یکی از بهترین مزایای رونق و همه‌گیری پلتفرم‌های آنلاین و جا افتادن آن‌ها هم در بین طرفداران و هم در میان سازندگان، فرصت یافتن استعداد‌های کوچک و کشف نشده برای درخشش و جذب بازیکنان مختلف است. در سال‌های نه‌چندان دور، بازار بازی‌های ویدئویی به صورت انحصاری در اختیار شرکت‌های بزرگ بود و بسیاری از افراد، با وجود داشتن ایده‌های ناب و در مواردی استعداد فنی مورد نیاز برای ساخت بازی، به دلیل نبود بودجه کافی نمی‌توانستند رؤیای خود را به واقعیت تبدیل کنند. با این حال در زمان کنونی با گسترش سرویس‌هایی همانند استیم و بخش‌های آنلاین کنسول‌ها، امکان انتشار عناوین کوچک‌تر، با داشتن حداقل بودجه و تنها با شرط این‌که عنوان مورد نظر به استاندارد‌های مورد نیاز این پلتفرم‌ها برسد، به صورت عمومی پدید آمده است. یکی از ناشر‌هایی که به طور اختصاصی در حوزه آثار مستقل و یا به اصطلاح ایندی فعالیت دارد، شرکت «Devolver Digital» است. در سال‌های اخیر بسیاری از تیم‌های کوچک توانسته‌اند به کمک این شرکت، ایده‌های خود را عملی ساخته و به موفقیت‌های بسیار خوبی برسند. و در پی محبوبیت بسیار زیاد بازی‌های مستقل در بین طرفداران به دلیل پیاده‌سازی مکانیک‌های نو و ارائه تجربه‌ای جدید، Devolver Digital نیز به قطب اصلی ناشر‌های حامی استودیو‌های کوچک تبدیل شده است و همه ساله عناوین مطرحی در سبک‌های مختلف به انتشار می‌رساند. آخرین اکتشاف این کمپانی در بخش استودیو‌های کوچک با استعداد، استودیو اسپانیایی «Fourattic» است. «Crossing Souls» اولین ساخته این شرکت است که یکی از سرگرم‌کننده‌ترین ایده‌های سینمایی را گرفته و تبدیل به عنوانی نقش‌آفرینی با دوربین ایزومتریک و گرافیک پیکسلی می‌کند. اتمسفر B-Movieهای دهه 80 و فرهنگ آن دوران در یک بازی ویدئویی با این‌که بر روی کاغذ بسیار جذاب می‌رسد، اما به دلیل تست نشدن، تا به حال در عناوین زیادی استفاده نشده است، به طوری که Turok و FarCry : Blood Dragon و تا حدی Wolfenestein تنها بازی‌های موفقی هستند که توانسته‌اند از این پیش‌زمینه استفاده کافی را ببرند. البته در بخش آثار مستقل نیز Miami Hotline و محصولاتی که به پیروی از آن ساخته شده‌اند توانسته‌اند تا حد خوبی طرفداران را در جو سایکدلیک و افراطی آن دوران غرق کنند. اما ویژگی که Crossing Souls را به نسبت دیگر موارد اشاره شده خاص می‌کند، توجه به فاکتور نقش‌آفرینی و داستان‌پردازی در آن است. Fourattic خواسته است در بازی خود علاوه بر حفظ وجه اکشن و طنز معمول این اتمسفر، رگه‌های پررنگی از نقش‌آفرینی و روایت را نیز داشته باشد. خوش‌بختانه می‌توان گفت که محصول پایانی با اینکه از خطا مبرا نیست، اما اثر خوب و سرگرم کننده‌ای است که به دلیل درخشش در قسمت‌های مذکور و داشتن محتوای بالا، مخاطبان خود را راضی می‌کند.

دیدگاه کاربران