این بازی، همانی است که میشل آنسل از چندین سال پیش ایدهی ساخت آن را در سر میپروراند، اما واضح است که فناوریهای چهارده سال پیش توانایی ساخت چنین اثری را نداشتند و نمیتوانستند چنین جهانی را پردازش کنند؛ برای مثال، ناکس (Knox)، شخصیت انسان-میمونی که در تریلر این بازی و در نمایشگاه E3 2017 دیدیم، روی بنای تاریخی گانِش (یکی از شناختهشدهترین خدایان هندو که آنها او را میپرستند) ایستاده است. سپس دوربین به عقب میرود و بدون هیچ بارگذاری یا گیر کردن حتی از جو زمین خارج میشود و شاهد جزییات فوقالعاده زیادی میشویم.