راه اندازی گیم پلی بازی - The Elder Scrolls
همواره در صنعت بازیهای ویدیویی، این مساله وجود داشته که وقتی یک بازی به محبوبیت فوقالعادهای دست پیدا میکند، بازیسازان دیگر هم سعی میکنند آثار مشابهی بسازند و روانه بازار کنند تا از هیجان و هایپ به وجود آمده پیرامون آن سبک از بازیها برای فروش بهتر ساخته خودشان بهره ببرند. مثالهای زیادی برای این دست از بازیها میتوان زد که شاید Clash of Clans یکی از نمونههای بارز آن باشد که پس از موفقیت سوپرسل با این بازی، استودیوهای زیادی بازیهای استراتژی مشابهی برای گوشیهای موبایل منتشر کردند که البته فقط تعداد انگشتشماری از آنها توانستند به آثار موفقی تبدیل شوند. در کل مسالهای که در این بین اهمیت دارد، این است که صرفا الهام گرفتن از یک بازی برای ساخت بازیای دیگر، به خودی خود مورد بدی نیست؛ بلکه اگر این اقدام مثلا با ایدههای نو همراه شود، قطعا میتواند موجب ساختهشدن بازی موفقی شود. این دقیقا همان اتفاقی است که در مورد بازی The Elder Scrolls: Legends، اولین بازی کارتی بتسدا، رخ داده و باعث شده تا این بازی با وجود داشتن شباهتهای غیرقابل انکار با بازی Hearthstone، بتواند هویت مختص به خودش را هم داشته باشد.