قبول کنیم یا نه، مجموعهی Need for Speed از دوران اوجی که زمان بازیهای Underground و بازی پرافتخار Most Wanted داشت، بسیار فاصله گرفته و فقط زمانی که استودیو کرایتریون، سازندهی بازیهای Burnout سکاندار مجموعه شد، شاهد ساخت دو بازی Hot Pursuit 2011 و Most Wanted 2012 بودیم که در نوع خود قابل قبول بودند. اما باز این سری در سراشیبی سقوط افتاد تا جایی که الکترونیک آرتز تصمیم گرفت که یک سال به این سری استراحت بدهد و تیم گوست زمان بیشتری برای پیادهسازی ایدههای برتر داشته باشند. امسال شاهد بازی خالصی به نام Need for Speed بودیم که هیچ پسوند و پیشوندی نداشت.