بررسی اولین تریلر از گیم‌پلی بازی DOOM Eternal

گیم باکس
منتشر شده در 03 شهریور 1397

اولین ویدئوی درست و حسابی از جدیدترین اثر شرکت id Software و بتسدا یعنی بازی DOOM Eternal به تازگی منتشر شد و طرفداران قهرمان اخموی شاتگان به‌دست یعنی DOOM Slayer را ذوق‌زده کرد. در کنار مبارزات خونین و پر هیجان، این تریلر نکاتی ظریف در بر داشت که موشکافی آنها می‌تواند دوست‌داران مجموعه‌ی DOOM را بیش از پیش تشنه‌ی تجربه‌ی نسخه‌ی پیش رو کند. با دنیای بازی همراه شوید تا نگاهی دقیق‌تر به این تریلر داشته باشیم.


مبارزات خشن و پرهیجان مشخصه‌ی اصلی مجموعه‌ی DOOM است که در نسخه‌ی پیش رو بیش از پیش بر آن تاکید شده! طبق آن‌چه که در ویدئوی گیم‌‌پلی بازی مشاهده کردیم، می‌توان امیدوار بود که این نسخه از DOOM بتواند موفقیت نسخه‌ی 2016 را تکرار کرده و حتی عملکردی بهتر از آن به‌نمایش بگذارد. تنوع سلاح و حرکات این بازی همیشه آن‌قدر خوب بوده که بتواند بازیکنان را راضی نگاه دارد، اما در DOOM Eternal شاهد اضافه شدن موارد جدیدی هستیم که پیش از این در مجموعه‌ی DOOM وجود نداشته است. اولین مورد، اضافه شدن امکان «جاخالی دادن» است. آن‌طور که پیداست، بازیکنان می‌توانند دو مرتبه در جهات مختلف جاخالی دهند. شاید چنین قابلیتی چندان مهم به نظر نرسد، اما باید یادآور شد که DOOM برخلاف عناوین شوتر قالب دنیای گیمینگ، اصلا به دنبال مبارزات فنی، دقیق و استراتژیک نیست. در این بازی برای زنده ماندن باید مدام بدوید و چیزی به نام سنگر گرفتن در آن معنی ندارد. در چنین عنوانی که تاکید حداکثری بر سرعت و حرکت است، امکان جاخالی دادن در برابر ضربات دشمن و حمله‌ی به آنها حرکتی کلیدی و تاثیرگذار خواهد بود. استفاده از عناصر محیطی هم دیگر خصوصیت تازه‌ی این بازی‌ست. شما می‌توانید از برخی قسمت‌های فروریخته‌ی دیوارها بالا رفته یا از لوله‌هایی که در محیط آویزان هستند برای تاب خوردن استفاده کنید. این مجموعه‌ حرکات جدید به همراه حرکات پیشین، مبارزات بازی را بیش از پیش پر سرعت کرده و به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا بی‌وقفه در حرکت باشند.


به آرشیو گیم باکس خوش آمدید

دیدگاه کاربران