هو((ان شا الله روزی برسد تمامی گلدسته های مساجد کل جهان ذکر زیبای شهادت به بی بی فاطمه الزهرا طنین انداز شود و هر کسی در اذان و اقامه شان لیاقت و سعادت را ندارد که شهادت به عصمت حضرت زهرا را بگوید و کور شود آن چشم و کر شود آن گوشی , لال شودآن زبانی که از باب دشمنی نتواند این شهادت به حضرت فاطمه الزهرا را ببیند و بشنود. و بگوید سخنی از حضرت علامه ذالفنون حسن حسن زاده آملی راجع به جواز شهادت به حضرت فاطمه الزهرا در اذان و اقامه بعنوان تبرک و تیمم و مستحبی بیان می داریم:
حضرت علامه حسن زاده آملی: اکنون که دانستی بقیه نبوت وعقلیه رسالت و ودیعه مصطفی و زوجه ولی الله و کلمه تامه الهی- فاطمه (علیها السلام) صاحب عصمت است-هیچ اشکالی ندارد که در فصول اذان و اقامه نمازت به عصمت آن جناب ... شهادت دهی [1]
جناب نجم الدین علامه حسن زاده آملی به قصد تقرب به درگاه الهی به شیوه ای بسیار نکو و دلنشین اذان و اقامه می گویندامام صادق (ع) : نحن حجه الله علی خلقه و جدتنا حجته علیناایشان نه تنها به عنوان ابراز محبت و اقرار بر جزئی از ایمان در اذان و اقامه شهادت به ولایت الهی حضرت وصی امیرالمومنین علی علیه السلام می دهند بلکه به همین نیت شهادت به عصمت کبری و حجیت حضرت صدیقه الکبری فاطمه الزهرا سلام الله علیها بر حجج الله می دهند.پر واضح است که این گونه عبارات به نیت جزئی از فصول اذان و اقامه و یا واجب در آن بیان نمی شوند [2] بلکه همانطور که گذشت هدف تقرب جستن به حضرت حق تعالی است از طریق محبت و ابراز آن در حق محبوبین الهی که چهارده معصوم صلوات الله علیهم اجمعین بالاترین مصادیقش می باشند
[1] شرح فص حکمه عصمتیه فی کلمه فاطمیه علامه حسن زاده
[2] هزار و یک نکته نکته 903 علامه حسن زاده